AirDrop přestal fungovat? Nabízíme několik možností řešení
AirDrop je užitečná funkce Apple zařízení, protože umožňuje uživatelům zjistit blízké počítače Mac, iPhone a iPad a bezpečně mezi nimi přenášet položky přes Wi-Fi a Bluetooth, a dokonce i pokračovat ve větších přenosech přes mobilní síť. Jediným problémem je, že ne vždy funguje. Pokud vám to připadá jako vaše současná zkušenost s AirDropem, tento článek nabízí několik kroků k odstranění problémů, které vám mohou pomoci.
AirDrop je navržen tak, abyste mohli posílat a přijímat fotografie, videa, dokumenty, kontakty, hesla a cokoli dalšího, co lze přenést pomocí tlačítka sdílení v aplikaci na zařízení Apple. Vzhledem k tomu, že AirDrop lze používat mezi počítači Mac, iPhony a iPady, je třeba v případě problémů s AirDrop nejprve zkontrolovat, zda jej vaše zařízení podporují.
1. Zkontrolujte, zda vaše zařízení podporuje AirDrop
iPhone a iPad: Abyste mohli AirDrop používat v systému iOS, potřebujete iPhone 5 nebo novější, iPad 4 nebo novější, iPad mini nebo iPod touch páté generace. iPhony musí mít systém iOS 7 nebo novější a iPady musí mít iPadOS 13 nebo novější. Všimněte si, že pokračování přenosů AirDrop přes internet/celulární síť vyžaduje iOS 17.1 nebo iPadOS 17.1 nebo novější.
Mac: Všechny modely Maců vydané v roce 2012 a později a se systémem OS X Yosemite nebo novějším podporují AirDrop. Kompatibilitu svého Macu s AirDrop si můžete ověřit kliknutím na ikonu Finderu v Docku a výběrem možnosti Přejít v panelu nabídek. Pokud není funkce AirDrop uvedena v seznamu možností, váš Mac není s touto funkcí kompatibilní.
2. Zkontrolujte nastavení AirDrop
Pro AirDrop existuje jedno neaktivní nastavení a dvě aktivní nastavení: V dřívějších verzích iOS a iPadOS se tato možnost jmenuje Všichni. Desetiminutový limit byl zaveden proto, aby se uživatelé nestali obětí nevyžádaného sdílení AirDrop.)
Pokud se vám nedaří zprovoznit AirDrop, zkuste přepnout na možnost Všichni na 10 minut (nebo Všichni), pokud ještě není vybrána.
Úprava nastavení AirDrop v iPhonu a iPadu
- Spusťte aplikaci Nastavení na iPhonu nebo iPadu.
- Přejděte dolů a klepněte na položku Obecné.
- Klepněte na položku AirDrop.
- Klepněte na Všichni na 10 minut (nebo Všichni).
Úprava nastavení AirDrop v systému Mac
- Otevřete okno Finderu na Macu.
- V postranním panelu Finderu vyberte položku AirDrop (pokud není v seznamu AirDrop uvedena, otevřete ji pomocí klávesové kombinace Command-Shift-R).
- Klikněte na nastavení s předponou Kdo mě smí vidět: a z rozevírací nabídky vyberte Kdokoli.
Na Macu najdete nastavení AirDrop také v Ovládacím centru, které je přístupné v pravé části panelu nabídek.
3. Přepínání Wi-Fi a Bluetooth
AirDrop se při přenosu souborů vzduchem spoléhá na Wi-Fi a Bluetooth. Pokud máte stále potíže se správnou funkcí AirDrop, zkuste obě rádia v zařízení zcela vypnout a poté je opět zapnout.
Přepínání Wi-Fi na iPhonu a iPadu
- V zařízení se systémem iOS spusťte Nastavení.
- Klepněte na možnost Wi-Fi.
- Klepnutím na přepínač vedle položky Wi-Fi ji vypněte a opětovným klepnutím ji zapněte.
Přepínání Bluetooth na iPhonu a iPadu
- Spusťte Nastavení v zařízení iOS.
- Klepněte na Bluetooth.
- Klepnutím na přepínač vedle položky Bluetooth jej vypněte a opětovným klepnutím jej zapněte.
Přepínání Bluetooth a Wi-Fi na Macu
Chcete-li v systému macOS přepínat Wi-Fi a Bluetooth, jednoduše klikněte na ikonu Ovládací centrum v pravé části panelu nabídek a poté kliknutím na panely Bluetooth a Wi-Fi přepněte přepínače vedle nich.
4. Zakázání osobního hotspotu
Pokud na svém iPhonu hostujete osobní hotspot a poskytujete přístup k internetu jinému zařízení, AirDrop nebude fungovat. Jediným řešením je vypnout Personal Hotspot. Tím se připojení k internetu stane pro zařízení, které používalo osobní hotspot, nedostupné, ale po přenosu souborů přes AirDrop jej můžete vždy znovu zapnout.
V iOS 13.1 a novějším neobsahuje Apple v Nastavení -> Osobní hotspot přepínač zapnutí/vypnutí. Úmyslem této změny je, aby byl váš hotspot vždy připraven poskytnout přístup k internetu ostatním zařízením, kdykoli ho budou potřebovat. Na základě toho se ověřená zařízení mohou automaticky připojit k vašemu blízkému okamžitému hotspotu, pokud není k dispozici žádné internetové připojení Wi-Fi.
Chcete-li zabránit připojení zařízení k hotspotu na iPhonu nebo iPadu, spusťte Ovládací centrum: Pokud je na další obrazovce tlačítko Osobní hotspot zelené, klepněte na něj a nastavte hotspot jako Není zjistitelné.
5. Ujistěte se, že je váš iPhone nebo iPad odemčený
Pokud je vaše zařízení uzamčeno nebo vypnuto, nezobrazí se někomu jinému jako dostupné zařízení pro odeslání něčeho přes AirDrop. Pokud chcete přijímat soubory přes AirDrop, ujistěte se, že je iPhone nebo iPad zapnutý a že jste ho odemkli pomocí FaceTime, Touch ID nebo přístupového kódu.
6. Přibližte zařízení více k sobě
Pokud není k dispozici sdílená síť Wi-Fi, spoléhá AirDrop při vyhledávání zařízení a přenosu souborů výhradně na Bluetooth.
Dosah Bluetooth je u moderních iPhonů přibližně 10 metrů, takže se ujistěte, že obě zařízení, mezi kterými chcete AirDrop použít, jsou v tomto dosahu, jinak by to nemuselo fungovat.
Pokud žádný z výše uvedených kroků problém s AirDrop nevyřešil, může být příčinou hardwarový problém Bluetooth nebo Wi-Fi. V případě pochybností je nejlepším řešením kontaktovat podporu společnosti Apple nebo se obrátit na Genius Bar v nejbližším obchodě Apple, kde mohou provést diagnostiku vašeho zařízení.