Disney+ válí. Za 10 dní službě přibylo 16,5 milionů odběratelů
Od konce března do začátku dubna, celkem tedy za 10 dní, získala služba Disney+ přibližně 16,5 milionu platících uživatelů. Může za to nejen COVID-19.
Podle čtvrtletní zprávy o příjmech společnosti měla ještě 28. března 2020 VOD služba Disney+ 33,5 milionu odběratelů, dne 8. dubna, tedy o pouhých 10 dní později, Disney oznámilo, že dosáhlo na 50 milionů odběratelů. Tento raketový nárůst je třeba připsat na vrub pandemii koronaviru a tomu, že mnoho lidí začalo v tomto období pracovat z domova, přičemž se snažili rozptýlit dostupnou kulturou a nespoléhali jen na televizní programy.
Označení VOD pochází z anglického Video on Demand, jedná se tedy o video na vyžádání. Uživatelům televize, počítačů s internetovým připojením, ale i přenosným zařízením, jako jsou mobilní telefony a tablety, umožňuje vybrat si a sledovat video dle vlastního výběru, bez předepsaného televizního programu. Mezi tyto služby patří nejen Disney+, Netflix, HBO GO, Hulu, Amazon Prime Video ale i Apple TV+.
Nejen COVID-19, Disney+ vstoupilo na nové trhy
COVID-19 ale není jediný možný důvod úspěchu. Služba Disney+ totiž v tomto období rozšířila svou působnost i do mnoha Evropských zemí a především také do Indie. Růst Disney+ byl však dočasný. K datu 4. května totiž už tak razantně neposkočil a ustálil se na hodnotě 54,5 milionů předplatitelů. Ruku v ruce s nárůstem uživatelů jde i zvýšení zisku. Ty během čtvrtletí vzrostly z 1,1 miliardy dolarů na 4,1 miliardy dolarů.
A jak je na tom Apple TV+? To ví jen sám Apple a možná někteří analytici (např. analytik Dan Ives si myslí, že tato video streamovací služba má v současné době 30 až 40 mil. předplatitelů). 30. dubna totiž společnost oznámila, že její služby, mezi které i Apple TV+ spadá, mají své pevné místo v příjmech společnosti. Kolik to ale bylo, nesdělil.