HomePod mini je prodejním trhákem, zdvojnásobil zájem o Apple reproduktory
HomePod mini je opravdovým bestsellerem. Po neúspěchu velkého HomePodu Apple vsadil na menší reproduktor. Dle výsledků se zdá, že chybu rozhodně neudělal.
Podle výzkumné společnosti Strategy Analytics Amazon stále vede trh s chytrými reproduktory a obrazovkami díky zařízením jako Echo Dot a Echo Show, ale Apple díky HomePodu mini téměř zdvojnásobil svůj podíl na trhu v tomto segmentu.
HomePod mini se prodává v milionech kusů
Společnost Strategy Analytics odhaduje, že ve třetím čtvrtletí roku 2021 Apple dodal 4 miliony chytrých reproduktorů, čímž získal 10,2% podíl na kombinovaném trhu chytrých reproduktorů a chytrých obrazovek. Nejprodávanějším zařízením v tomto segmentu byl Nest Mini od Googlu, následovaný HomePodem mini a čtvrtou generací Echo Dot od Amazonu, uvedla výzkumná společnost.
Pro srovnání, podíl společnosti Apple na trhu chytrých reproduktorů a obrazovek byl v předchozím čtvrtletí, před uvedením HomePodu mini na trh, odhadován na 5,9 %.
Společnost Apple je v této konkrétní zprávě v nevýhodě, protože nekonkuruje na trhu s chytrými obrazovkami. Mark Gurman z agentury Bloomberg ve svém posledním zpravodaji vyjádřil přesvědčení, že by společnost Apple měla uvést na trh větší iPad jako domácí centrum, aby mohla konkurovat zařízením, jako je Echo Show 15. Není jasné, zda Apple takové zařízení někdy vydá, ale Gurman na začátku tohoto roku informoval, že Apple zkoumá budoucí iPady s větší velikostí displeje.
Pokud jde o HomePod mini, reproduktor za 3 000 Kč nebyl od uvedení na trh v říjnu 2020 aktualizován, kromě toho, že dostal nové žluté, oranžové a modré barvy. Na základě zvýšeného podílu společnosti Apple na trhu se zdá, že současný HomePod mini zůstává úspěšný.
Zdroj: Macrumors.com